AGL 5.95 Decreased By ▼ -0.13 (-2.14%)
ANL 9.26 Decreased By ▼ -0.14 (-1.49%)
AVN 80.82 Decreased By ▼ -0.64 (-0.79%)
BOP 5.20 Decreased By ▼ -0.07 (-1.33%)
CNERGY 4.86 Decreased By ▼ -0.04 (-0.82%)
EFERT 81.82 Increased By ▲ 0.27 (0.33%)
EPCL 53.94 Decreased By ▼ -0.06 (-0.11%)
FCCL 14.29 Decreased By ▼ -0.11 (-0.76%)
FFL 5.93 Decreased By ▼ -0.12 (-1.98%)
FLYNG 7.44 Decreased By ▼ -0.12 (-1.59%)
FNEL 4.95 Decreased By ▼ -0.05 (-1%)
GGGL 9.18 Decreased By ▼ -0.14 (-1.5%)
GGL 16.51 Decreased By ▼ -0.19 (-1.14%)
HUMNL 6.14 Increased By ▲ 0.45 (7.91%)
KEL 2.77 Decreased By ▼ -0.02 (-0.72%)
LOTCHEM 30.81 Increased By ▲ 0.26 (0.85%)
MLCF 27.45 Decreased By ▼ -0.34 (-1.22%)
OGDC 74.27 Increased By ▲ 0.27 (0.36%)
PAEL 15.98 Decreased By ▼ -0.21 (-1.3%)
PIBTL 5.21 Decreased By ▼ -0.02 (-0.38%)
PRL 17.01 Decreased By ▼ -0.28 (-1.62%)
SILK 1.10 Increased By ▲ 0.01 (0.92%)
TELE 10.00 Decreased By ▼ -0.04 (-0.4%)
TPL 7.65 Decreased By ▼ -0.05 (-0.65%)
TPLP 19.41 Decreased By ▼ -0.36 (-1.82%)
TREET 22.72 Decreased By ▼ -0.47 (-2.03%)
TRG 146.80 Decreased By ▼ -0.55 (-0.37%)
UNITY 17.09 Decreased By ▼ -0.10 (-0.58%)
WAVES 10.33 Decreased By ▼ -0.05 (-0.48%)
WTL 1.42 Decreased By ▼ -0.04 (-2.74%)
BR100 4,330 Increased By 3.4 (0.08%)
BR30 16,296 Increased By 46.9 (0.29%)
KSE100 42,904 Increased By 23.3 (0.05%)
KSE30 15,805 Decreased By -4.6 (-0.03%)
Follow us

LONDON: British regulators on Monday imposed fines of £225,000 ($311,000, 262,000 euros) on Chinese news network CGTN, having already revoked its licence, and upheld a further two complaints made by Hong Kong dissidents.

Ofcom fined the network £100,000 over a complaint brought by a UK national, Peter Humphrey, who says he was forced to make a criminal confession aired by China Global Television Network (CGTN) in 2013.

The regulator ruled that CGTN, which was called CCTV News before 2016, “ought to have been aware that, in light of the fact he was confessing to offences in advance of trial and in the presence of those who were holding him in custody, there were reasons to doubt whether Mr Humphrey’s consent was genuine and informed.”

Humphrey was jailed for more than two years by a court in Shanghai in 2014 in connection with a corruption case involving pharmaceutical giant GlaxoSmithKline.

The Chinese broadcaster, whose licence was owned by Star China Media Limited, justified the controversial report to Ofcom on public-interest grounds, arguing it had obtained Humphrey’s consent and was not aware of any mistreatment.

CGTN must also pay £125,000 after Ofcom ruled that five programmes aired in 2019 covering the Hong Kong pro-democracy protests “had failed to maintain due impartiality”.

The English-language satellite broadcaster has long faced criticism for parroting the Communist Party line in its global broadcasts.

Ofcom revoked its licence last month after finding the state-backed ownership structure broke UK law.

Comments

Comments are closed.

UK watchdog fines banned Chinese broadcaster

PM Shehbaz urges Turkiye to invest in Pakistan's mega solar project

Ishaq Dar says Pakistani delegation to leave for Russia for potential oil deal

Owned by resident Pakistanis: FBR starts taxing hundreds of foreign properties

Ukraine president’s chief of staff says Russia ‘will pay’ for Soviet-era famine

China’s Shenzhen Energy signs long-term LNG contract with BP

Xi tells Kim China willing to work with North Korea for ‘world peace’

Argentina look to Messi to salvage World Cup bid

Overnight reverse repo (ceiling) rate to be 17pc

Energy sector: ADB sending mission for proposed policy-based loan

Turkish cos to take up profit repatriation, taxation issues with PM